15 Mayıs 2009 Cuma

EVİMİN KOMİK ADAMI


2000 yılı mayıs mahsulu benim minik oğlum.İndigo yani..
Zihni sinir icatları yanısıra ,bazen kocaman kocaman laflar edip,sizi düşünceye sevk eder..Bazen de öyle bir soru sorar ki" ne cevap versem" debelenmeleri arasında soruyu geçiştirmeye çalışırsınız.

Komik komik isimler koyar kendince herşeye.Allahım bu nedir? Ne istiyor acaba? Ya biraz ipucu verse de anlasam diye kıvrandırır adamı.. Ne zaman konuşmaya başladı işte tam da o zaman bilmece bulmaca durumlarım başladı.Anne olunca şifre çözmekte başımıza kalır bilirsiniz.Herkes "Ne dedi ?Ne dedi? size sorar durur.Anlasak...!

15 ay anne sütü emdikten sonra sıpam..mecburen market sütüne döndük.
Neyse ki alıştı çabucacık. Ablası gibi 13 ay süt emdikten sonra ,market sütünü tamamen reddetme eğilimine girmedi.Ablamıza hala yalvar yakar süt içirmeye çalışırım .Bazen düşünürüm anne sütünün acaba katkısı var mıdır diye?Fazla mı geldi acaba?

Minik oğlumun ilk olarak biberona taktığı isim"Babiyon" , sinemaya gitmeye başladığında da ilk bilinçli talep ettiği oyuncak "bazbaytır" oldu.

Allahım düşünebiliyor musunuz? Anadili gibi İngilizce konuşan bir anne... ve her oyuncakçıya girip embesil embesil "Bazbaytır diye bir oyuncak adı biliyor musunuz?" diye sorup,"Kadın kafayı yemiş galiba!" bakışları altında oradan ayrılan yani BEN!

Bir yıllık bir çabamın sonunda zafer edalarıyla satın alabildiğim oyuncak; embelsillerin dilinden anlayan ve taa Ankara'da ki bir oyuncakçı da çalışan genç bir delikanlının tercüme etti üzere," Oyuncak Hikayesi"nde ki BuzzLightyear' mış.
Sonra bir gün "Anne patates püresi midir nedir bir film geliyormuş.Televizyon da duydum ona gidelim." dediği anda yoğun bir araştırmaya soyundum.Onun da"Kutup Ekspresi" olduğu sonucuna ulaştım.İyi bir seçimdi doğrusu.

Arada bir yaralı yavru kediler peşinde koştururuz mahallede ,veterinere götürüp tedavi ettirmek için.

Hayır sorun değil!

Bir tane kedimiz de var evimizde halihazırda .Olsun..diğerlerine de faydamız olsun!
Ama mahalle hakkımda ne düşünüyor samimiyetle merak ediyorum,arabaların arasında yerlere yatıp kedi arayan,aniden ayağa kalkıp kedi peşine koşan bir kadın.Balkonlardan bakınca komik görünüyor olsa gerek..

Komik adamım ilerleyen yaşlarında; anneannesine genç kalması için üzüm ve karpuz çekirdeği yemesi konusunda öneriler geliştirdi.

Bu liste böyle uzuyor gidiyor.Bunlar aklıma gelenlerden sadece bir kaçı.

Geçen günde tuvalette oturup icraatlarının en büyüklerinden yaparken ,acilen çağırıldım.

Bir şey sormak istediğini söyledi ve küvetin kenarına oturmam için direktifte bulundu.Bayılır tuvalette muhabbete.
Soru aynen şöyle;

"Anne..Edison AKP'li miydi?"

Bu soruyu henüz geçiştiremedim...Buyrun buna da siz cevap verin.

5 yorum:

Aurora Borealis dedi ki...

walla bu soru beni asar birak bi sure sonra cevabini kendi verecek sipa :PP

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

ahah hah hah... kizim ben 3 gundur guluyorum ona yaaa.... :))))))))))))

Kubilay Kızıldenizli dedi ki...

Allah korusun yavrum... Demedin inşallah! Çünkü Edison'la ilgili bir bilgi var hafızamda ama doğrusunu bilemiyorum. Pek demokratik olmayan bir işverenmiş galiba...
Yıllar sonra Eyfel Kulesi'nin tepesinde bir odada gördüydüm hazreti, çalışma odasıolarak düzenlenmiş bir bölmede biriyle çalışıyordu...
Ama sanırım kendisi Ampülcülerin sanayici soyunun temsilcisiydi...
Yani bizim tarafımızda değil...

nilly'nin dünyası dedi ki...

kendisiyle tanışma şansım oldu.Karizma bir erkek...bunun yanısıra beyefendi..vede evin reisi.Çocuğun aklı karışmış çok normal lamba nedense icatlarda oluşmuş.Faydası olduğu kadar ısınınca çokta zararlı..))

aysebebek dedi ki...

Ben de bir haftadır sessiz sessiz gülüyorum ama hissettirmemeye çalışıyorum.Cool ya Küser Abi.Ona göre çok matıklı bir soruydu..Ama ben hala mantıklı bir cevap bulamadım.

Edison ile ilgili bir bilgi de benim beynimde ama paylaşamadım doğrusu..Bilirsiniz Edison'un algılamasının yavaş olduğundan dolayı okuldan uzaklaştırıldığı konusu...Bende evimde senin yanında kalayım der diye....

Onu çok seviyorum ..Gerçekten hayatımın rengi.