4 Mayıs 2009 Pazartesi

AYŞE

AYŞE isminin Yazılışları
Görme Özürlüler (Braille) Alfabesinde AYŞE İsminin Yazılışı:



İşitme Engelliler (İşaret) Alfabesinde AYŞE İsminin Yazılışı:



Mors (Telgraf) Alfabesinde AYŞE İsminin Yazılışı:



Denizcilik Alfabesinde AYŞE İsminin İşaret Bayraklarıyla Kodlanması:

AYŞE İsminin Barkod Yazılışı:


En çok barkod yazılışını beğendim.

-Adınız ne ?
-Barkod okuyucunuz varsa söylerim,yoksa I..ıh!

Kuralsız bir isim,çünkü ”Büyük Ünlü Uyumu”na aykırı,tıpkı benim bazı aykırılıklarım olduğu gibi..,
Bilmişler de koymuşlar sanki!

Ayşe isimlerimden bir tanesidir. Samimi olmam gerekirse bu ismimi hiç kullanmam.

Kısmet bugüne imiş, her şeyin kısmete dönüşeceği bir gün varmış demekki!

Millete paralar pullar miras kalır, bana ise miras tadında bu isim kalmış büyük büyükannemden.
Ha! Pardon, pardon! Anlamını mı sormuştunuz?

Aslında Arapça kökenli olan bu ismin yazılışı “Aişe”...
Arapça anlamı “Yaşayan,eğlenceye düşkün,Alımlı kadın!”

Osmalıca Sözlük diyor ki ; “Dirilik,hayat,yaşamak”

Türkçe Büyük Sözlük ise demiş ki, “Rahat,huzur içinde yaşayan”.

Eğlenceyi severim ve huzurlu kısmı ise şimdilik tamam ama rahatlık nasıl bir şey pek bilmedim bugüne değin!

Bir de tabi asla göz ardı edilmemesi gereken işlevleri var Ayşe’nin.

Bir bakalım;

Türkiye’de en çok konan isimlerin 17.si.

Eeee! Bu da onu her beş Türk erkeğinden birinin karısının adı yapar!

Matematik problemlerinin klasik oyuncusu . Esas Kız yani aynı zamanda!

Tersten okununca “eşya” oluyor, kullanım alanı geniş anlayacağınız!

Laflar vardır şanına uygun “Evin köşesi,odunun meşesi,kadının Ayşe’si kıymetli olur”!!??? . Vallahi anlayamadın kendime bakınca şu kısmetliliği!

Bu kız tatile çıkınca Kıbrıs bile alınır!

Şarkılara,tangolara konu olmuş “Ayşe” . En duru sevgilere tanık olmuş dolayısıyla…

Artık beni biraz tanımışsınızdır diye düşünerek sizlerle ve samimi yorumlarınızla ”AyşeBebek”te buluşmak dileği ile ..

4 yorum:

Kubilay Kızıldenizli dedi ki...

Çok güzel olmuş Ayşebebek...
Ellerine sağlık.

nilly'nin dünyası dedi ki...

Ne güzellll hiç düşünmemiştim meğer ne çok şeymiş bu ayşeee!))

aysebebek dedi ki...

İnanın kullanmadığım için ben de bu ismimin üzerinde hiç durmamışım. Yıllar yıllar sonra Böyle bir blog adı kullanıp bir de üzerine haksızlık yapmamalıyım diye düşündüm.Teşekkür ederim.

Aurora Borealis dedi ki...

kiz 111 imin 1 i bundan sonra sana ayse diyebilirmiyim :PP