9 Mayıs 2009 Cumartesi

ANNE..



Ne kadar dolu dolu bir kelime..İçi o kadar dolu ki!
Ağırlığını ölçebilmeyi mümkün kılabilecek hiçbir alet icat edilmemiş henüz...

Hele ki şu günler de insanlık dışı bir katliam ile öksüz ve yetim kalan 70 çocuğu düşündükçe bu ağırlık daha da hissetiriyor kendisini..Ve Allah’a beni ve biz anneleri çocuklarımızın başından ayırmaması için dualar ediyorum.

Dün ben de bir çocuktum, bugün anneyim!!!

Bundan birkaç gün önce ; anneliğimin sorumlulukları,ağırlığı ile dolu, endişelerimin tavan vurduğu iki gün yaşadım.Anneliğin, anneliğimin “ne menem” bir duygu olduğunu en derinden hissettim.Annem hep”Anne olunca anlarsın.”derdi tüm anneler gibi..Anladım!
Anne olduğum günden bu yana, ne eksikti, ne yanlış vardı, çok düşündüm..“Bugün çok daha farklı olabilirdi” Ağladım,çok ağladım…

Ama bazen herşeyin kontrolümde olamadığını düşünerek teskin etmeye çalışırken kendimi “Sen her zaman iyi bir anne oldun” dedim . Acaba gerçekten öyle miydim???
Bugün birkaç dostla konuştum..dertleştim, moral aldım,yüreklendirildim.Anneliğin yanında dostlarımın önemini de en derinden hissettim… Düştüğüm yerden biran önce kalkmam gerektiğini hatırlattılar.

Krizin teğet geçtiği, beni de galiba şimdilik teğetlediği ülkemde BEN BİR ANNEYİM. Hem de en ağır sorumluluğu olanlardan.Kendimi, nasıl bir anne olduğumu, size nasıl anlatırım bilmem…Bana göre iyi bir anneyim…Ama bana göre…

Çocuklarımın bana,benim de onlara öpücüklerle dolu ,en çok sarfettiğimiz cümle “Seni çok seviyorum”. Arada bir de bana “Sen çok iyi bir annesin “ derler .Demek ki onlara görede...
İşte bu benim en büyük enerji kaynağım.

Ben de annem için böyle düşünüyorum. Annelik! Anlatılamıyor..Yaşanıyor..

Bir zamanlar bir yerlede okuduğum hepimizden bir parça olduğunu hissettiğim “anne”olmanın özetini veren cümleleri paylaşmak isterim,
Anne demek;
* Klozette gördüğü ilk kaka için kendisi yapmış kadar rahatlayandır.
* Bir gaz çıkartılmasından dünyanın en mutlu insanı olandır.
* Yenilen her lokmadan sonra alkış kıyamet koparan,şenlik havasına bürünendir.
* Sabaha kadar kırk sefer uyanarak,sabah kalkıp zombi gibi işe gitmektir.
* İşten eve geç gelmenin vicdan azabıyla bebeklerinin yanına kıvrılıp saatlerce koklayandır.
* Eskiden hergün uğradığı kuaförünün yolunu unutandır.
* Gecenin bir yarısı gözü kapalı süt ısıtıp,gözü kapalı geri dönendir.
* Bazen kafasına huni takıp bağıra bağıra kaçacak kadar gözü dönendir.
* Saatlerce leblebi parmaklı ayakları öpmekten sonsuz keyif alandır.
* Temcid pilavı tadındaki baby tv yi seyretmektir.
* Üzümün çekirdeklerini tek tek çıkarmak,mısırı tanelere ayırmaktır.
* İşten yeni gelmiş ve içeri ilk adımı atmışken,"Anne atttaaaaa" sözleriyle çark edip,en yakın
parkın yolunu tutmaktır.
* Anne demek bebek havuzunda yüzmektir.
* Başka bir anneyi nerede görürse görsün "Seni çok iyi anlıyorum tatlım "bakışı atandır.
* Kazara kendi için alışverişe gidip nasıl olduysa bebek kıyafeti dolu poşetlerle geri dönendir.
*İşe yetişmek için düğmelerini bahçede ilikleyendir.
* Uyduruk ninni besteleyendir.
* Çantasında sürekli oyuncak kurbacık,ıslak mendil ve kraker taşıyandır.
* Son teknoloji telefonu denize atıldığında ,diken diken olmuş her bir saçına rağmen,annecim
telefonlar yüzemez diyebilendir.
* Anne demek eskisinden bin kat daha güçlü olmak demektir.
* Anne demek hayatının sonuna kadar ve sonunun da ötesinde birileri için endişelenmektir.
* Anne demek iki küçük melekle,gururla,küçük dağları ben yarattım edasında yürüyebilmektir.
* Anne demek yüreyini parçalara bölüp herbir parçayı özenle onlara sunmaktır.
ANNELER GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN!
Allah annesiz kalan bebelerimizin yardımcısı olsun!

3 yorum:

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

Sen cok iyi bir annesin; "kiz arkadasimdan" daha kotu bir anne yetistirmesi beklenemezdi zaten lutfen ellerinden op benim yerime... G..e ablam da iyi bir anne; onu da kutla benim icin.
Ve... agla istiyosan sulu goz!! bitmedi su yaslarin; bitecek elbet; her sey daha guzel olacak, soz sana...

sen 111 in birisin; 111 kadar guclusun; anneler gunun kutlu olsun canim arkadasim...

Kubilay Kızıldenizli dedi ki...

Anneler günün kutluuu olsun!

nilly'nin dünyası dedi ki...

Sana sadece diyorumki" iyik tanımışım" 11 lere teşekkürler.